Jag måste va´ sjuk. Sjuk sjuk sjuuuk.



Är så less på dessa dagisinfluensor och skit som denna familj drabbats av sedan Polly började på förskola. Jag har nästan glömt bort hur det känns att ha tid för annat än att dosera penicillin, besöka vårdcentraler, ta temp och hosta, snora och spotta slem. Jag är också ordentligt less på att försöka hitta på roliga spännade aktiviteter inne i lägenheten. Och ja, strax utanför i kvarteren och köpcentrumet också för den delen.
Så fort Polly blir lite större ska jag i alla fall börja köra med lite vitlök, ingefära, C-vitaminbrus och Esberitox. Nu kan man ju bara hålla tummarna och ge henne lite frukt och hoppas att hon får i sig lite antioxidanter och vitaminer därifrån som kan fajtas mot bakterierna.
Lillan vill ju vara på dagis och få lite andra intryck än att bara höra mig läsa "Bäbis lessen", "Bäbis arg", "Bäbis dansar", "Bäbis jobbar", "Bockarna Bruse" eller sitta på hennes rum och försöka liva upp gamla nallar och lekar som hon dissar. När man inte är frisk själv heller så är man ju inte så inspirerande mamma. Suck.
Nåväl, det finns alltid de som har det värre och det är såklart ändå en välsignelse att ha tak över huvudet och mat. Och varandra. Host. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0