Alltid ska man ampes över de små...

Idag väntar jag på att få komma till Vårdcentralen med min ettåring Polly. Jag hatar Aftonbladets skräcklöp som vet vilka knappar de ska trycka på och när, men jag ser ju dem ändå och då är hjärnan igång...för "passande" nog till gårdagens historia om en liten kille som dog av hjärnhinneinflammation så har min Polly fyrtio graders feber och jag har ingen aning om varför. Alla andra symptom är luddiga och då kan man brodera ut valfria skräckdiagnoser.
Det är ju dömt att bli hysterisk när man surfar in på Vårdguiden. Fy, rätt som det var så hade jag klickat mig vidare till just hjärnhinneinflammation och inatt har hela symptomlistan rabblats fram och tillbaka i skallen på mig och jämförts med Pollys tillstånd. Puh, snart är klockan ett och jag kan ge över diagnostiseringsarbetet till en  läkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0